News

Latvija aktīvi attīsta konteinervilcienu pakalpojumus.  Mūsdienās arvien vairāk kravas tiek pārvadātas konteineros un tās pamatā ir kravas ar augstu pievienoto vērtību.

 

Baltijas reģionā Latvijai ir lielākā pieredze konteinervilcienu organizēšanā. Jau šobrīd no Latvijas tiek organizēti četri specializētie konteinervilcieni. Mūsu konteinervilcienu tīkls nodrošina regulārus savienojumus ar Krieviju, Kazahstānu, Centrālo Āziju, Baltkrieviju un Ukrainas Melnās jūras ostām.

Latvija piedāvā konteinerkravu pārvadājumus šādos maršrutos:

  • “Baltika Transit” maršrutā Baltijas valstis-Kazahstāna un Centrālās Āzijas valstis;
  • “Rīga-Maskava” veic pārvadājumus no Rīgas ostas stacijām uz Maskavu un tās apkaimes stacijām, kā arī pretējā virzienā;
  • “ZUBR” nodrošina pārvadājumus maršrutā Igaunija-Latvija-Baltkrievija-Ukraina (turp un atpakaļ) līdz pat Melnajai jūrai (Odesa);
  • ekspresvilciens “Rīga-Minska” nodrošina kravas pārvadājumus maršrutā Rīga-Minska, kā arī pretējā virzienā.

Ar dzelzceļa transportu pārvadāto konteineru skaits 2011 - 2021 (TEU)

Konteinervilciens “Baltika Tranzīts”

  • Kursē kopš 2003. gada;
  • piedāvā konteinerpakalpojumus no visām 3 Baltijas valstīm uz un no Centrālāzijas valstīm (Kazahstāna, Uzbekistāna, Turkmenistāna, Kirgizstāna, Tadžikistāna un Afganistāna);
  • konsolidē un pārvadā kravas no visām Baltijas ostām;
  • īss tranzīta laiks – 12-15 dienas līdz klientiem Kazahstānā un Centrālāzijā;
  • kravu izsekošana;
  • elektroniskā deklarēšanās pirms kravas pienākšanas;
  • vienkāršotas muitas procedūras;
  • tuvākajā nākotnē plānots pagarināt konteinervilciena maršrutu līdz Ķīnai.

Konteinervilciens “Rīga-Maskava”

  • kopš 2010. gada darbojas maršrutā Rīga -  Maskava;
  • aptuvenais tranzīta laiks no Rīgas līdz Maskavai 48 stundas;
  • šķērso robežu bez rindām;
  • atmuitošana stacijās tieši no vagoniem no 24 līdz 36 stundām (nav nepieciešamība uzglabāt preci);
  • tūlītēja izkraušana pēc pienākšanas;
  • nav svaru limitu;
  • nav kravu dīkstāves;
  • kravas piegāde līdz durvīm.

Konteinervilciens “ZUBR”

  • kursē kopš 2009. gada;
  • Latvijas, Igaunijas, Baltkrievijas, Ukrainas un Moldovas dzelzceļa kravu pārvadātāju kopīgs projekts;
  • starp Baltijas un Melno jūru izveidotais savienojums dod iespēju veikt pārvadājumus no Skandināvijas valstīm uz Kaukāza valstīm un Turciju, un otrādi;
  • fiksētie tarifi;
  • kravas piegāde līdz durvīm;
  • muitas formalitāšu kārtošana, dokumentācijas apstrāde, kravu izsekošana.

​​Kravas ekspresvilciens “Rīga-Minska”

  • kursē kopš 2018. gada;
  • aptuvenais tranzīta laiks no Rīgas līdz Minskai 20 stundas, distance – 658 km.

Testa vilcieni

Līdz ar stratēģiskās sadarbības memoranda par konteinerpārvadājumu organizēšanu starp Ķīnu un Latviju parakstīšanas aizsākusies kravu transportēšana starp Latviju un Ķīnu jaunos maršrutos. Veiksmīgi veikti vairāki testa vilcienu pārvadājumi (Jivu, Kašgara, Urumči), kā arī intermodālie pārvadājumi uz Ķīnu no Eiropas (Vācija, Nīderlande). Turpmākajos gados plānots attīstīt jaunus maršrutus ar Uhaņu un Siaņu, balstoties uz 2018. gada nogalē parakstīto stratēģiskās sadarbības līgumu ar Siaņas Starptautisko tirdzniecības un loģistikas parku.

2016.gada novembrī testa konteinervilciens ieradās no Jivu pilsētas uz Rīgu. Vilciens parādīja labus rezultātus, 12 dienās šķērsojot vairāk nekā 11 000 km. Atsevišķos posmos ceļā caur Krieviju vilciens veica pat ap 1 200 km diennaktī. Pēc tam Jivu pilsētas komerciālā platforma “Yiwu Timex Industrial Investment Co.” Rīgu ir iekļāvusi globālās preču kustības kartē.

2017.gada maijā Rīgu ar Kašgāru (Ķīnas Rietumos) savienoja konteinervilciens ar 52 konteineriem. Vilciens 12 dienās šķērsoja 7 400 km. Pēc dažām nedēļām no Rīgas uz Kašgāru devās otrais konteinervilciens. Abu vilcienu krava nāca no Duisburgas (Vācijā) pa dzelzceļu un tālāk pa jūru caur Hamburgas un Rīgas ostām. Šie testa vilcieni parādīja iespējas nodrošināt kravu plūsmu arī no Eiropas uz Ķīnu.

2017. gada nogalē Rīgā ieradās konteinervilciens maršrutā “Urumči-Altinkola-Rīga-Roterdama”. Konteinervilciens ar 41 konteinera kravu turpat 6000 km garo ceļu no ķīnas-kazahstānas robežas līdz Rīgas ostai veica nedēļas laikā. Tālāk krava no Rīgas pa jūru devās uz Roterdamu. Šis vilciens parādīja intermodālā pārvadājuma konkurētspēju, kad tika integrēti dzelzceļa un jūras transporta veidi.

2018. gada nogalē Rīgā ieradās pirmais konteinervilciena sastāvs no Siaņas (Ķīna). Vilciens uz Rīgu nosūtīts vien divus mēnešus pēc tam, kad Ķīnā VAS “Latvijas dzelzceļš” parakstīja stratēģiskās sadarbības līgumu ar Siaņas Starptautisko tirdzniecības un loģistikas parku. Šis testa vilciens bija 1000 vilciens, kas ir devies Eiropas virzienā no Siaņas - Ķīnas lielākās sauszemes ostas. Tālāk no Rīgas tika veikta kravu distribūcija pa jūras ceļu uz Hamburgu (Vācija) un Kuovolu (Somija). Vilciens šķērsoja 8 031 km, 11 dienās.

2018. gada nogalē Rīgā ieradās konteinervilciena sastāvs no Uhaņas (Ķīna). Tālāk no Rīgas tika veikta kravu distribūcija uz Igauniju un Lietuvu ar autotransportu. Vilciens šķērsoja 8 988 km, 12 dienās.