News

Lai veicinātu virzību uz konkurētspējīgu, ērtu, drošu un integrētu sabiedrisko transportu, dzelzceļš Latvijā saskaņā ar sabiedriskā transporta koncepciju 2021.-2030.gadam tiek pozicionēts kā sabiedriskā transporta sistēmas “mugurkauls”. 

AS “Pasažieru vilciens” ir patstāvīgs valsts uzņēmums, vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu visā Latvijas teritorijā. Eirobarometra 2018. gada iedzīvotāju aptauja liecina, ka “Pasažieru vilciena” precizitāte un uzticamība ir augstākā Eiropā. 2020. gadā uzņēmums ar 23 elektrovilcienu sastāviem un 18 dīzeļvilcienu sastāviem veica 5.86 miljonus vilcienu km un pārvadāja 12.84 miljonus pasažieru.

Kopumā pa VAS “Latvijas dzelzceļš” uzturēto infrastruktūru 2019.gadā tika pārvadāti 18,6 miljoni pasažieru. 

Starptautiskie dzelzceļa pasažieru pārvadājumi sadarbībā ar SIA “LDZ Cargo” pašreiz tiek nodrošināti uz Krieviju (nodrošina SIA “L-Ekspresis”), Baltkrieviju, Lietuvu (nodrošina Ukrainas dzelzceļa uzņēmums maršrutā Kijeva-Minska-Viļņa-Rīga), Ukrainu (nodrošina Ukrainas dzelzceļa uzņēmums maršrutā Kijeva-Minska-Viļņa-Rīga) un Igauniju. 2019. gadā starptautiskajos reisos kopumā pārvadāti 180,2 tūkstoši pasažieru, kas ir par 8,3% vairāk nekā 2018. gadā. Vislielākais pārvadāto pasažieru skaits tradicionāli ir maršrutā Rīga-Maskava-Rīga, savukārt otrs lielākais pasažieru skaits bija maršrutā Rīga-Sanktpēterburga-Rīga.

Nākotnes transporta projekts “Rail Baltica” paredz Baltijas valstu integrāciju Eiropas dzelzceļa tīklā, aptverot četras Eiropas Savienības valstis – Latviju, Igauniju, Lietuvu un Poliju. Sākotnējie aprēķini liecina, ka projekta priekšrocības novērtēs vismaz pieci miljoni pasažieru gadā.

Latvija ir pilntiesīga starptautiskā pasažieru pārvadājumu tīkla Eurail Group partnere.